FANDOM

Władysławowo – nadmorskie miasto położone u nasady Mierzei Helskiej, w powiecie puckim (woj. pomorskie), zamieszkane przez 10 tys. osób. Siedziba gminy.

Przed 2015 rokiem w granicach Władysławowa znajdowały się także Chałupy, Chłapowo, Jastrzębia Góra, Karwia, Ostrowo, Rozewie i Tupadły. W powszechnym rozumieniu te miejscowości traktowane były jednak samodzielnie (w oznaczeniu drogowym granice tych osad oznaczało się zielonymi tablicami, miejscowości sprzedawały swoje pocztówki itd.). 1 stycznia 2015 miejscowość została przekształcona w gminę miejsko-wiejską, a wspomniane miejscowości stały się odrębnymi jednostkami[1].

Ważne obiekty Edytuj

Komunikacja Edytuj

Przez miasto przebiegają drogi wojewódzkie nr 216 i 215 oraz linia kolejowa nr 213 relacji Reda-Hel ze stacją Władysławowo oraz przystankiem Władysławowo Port.

We Władysławowie krzyżują się drogi do kilku popularnych turystycznie miejscowości, w tym jedyna lądowa droga prowadząca na Mierzeję Helską. Z tego powodu w sezonie letnim tworzą się tutaj zatory drogowe - szczególnie newralgicznym punktem jest rondo leżące na styku obu dróg wojewódzkich.

Przypisy Edytuj

  1. http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2014/1023/1