FANDOM

Jerzy Suchocki – polski muzyk, keyboardzista.

BiografiaEdytuj

Jerzy Suchocki od najmłodszych lat miał kontakt z muzyką. Jego ojciec pracował jako pianista, dyrygent oraz kompozytor. Już w wielu 4 lat potrafił grać boogie i rock and rolle na fortepianie. Ukończył PPSM w Warszawie, gdzie doskonalił swoją grę na fortepianie. Z czasem coraz bardziej grał utwory popowe i rockowe. W trakcie studiów skomponował melodię dla seriali dla dzieci Ktoś i Coś oraz Między nami sportowcami. W tym samym czasie powstała kompozycja do serialu Misja.

Dzięki kompozycjom, otrzymał zatrudnienie w TVP jako kompozytor oraz aranżera. W tym samym czasie bardzo często grał na keyboardzie. W latach 70. dla zespołu System, Jerzy Suchocki nagrywa kilka albumów.

Na przełomie lat 70. i 80. Jerzy Suchocki rozpoczął współpracę z Polskimi Nagraniami oraz Tompressem. W latach 80. pomógł nagrać dla zespołu 2+1 płyty Bez Limitu oraz Video. Z zespołem zagrał około 300 koncertów. Dodatkowo Jerzy Suchocki grał dla Maryli Rodowicz, Zbigniewa Wodeckiego oraz dla grupy VOX.

W 1987 roku trafił do grupy Lady Pank. W 1988 roku otrzymał nagrodę na festiwalu w Opolu za arranżerię. W tym samym roku nagrał album Tacy sami z Lady Pank, dzięki czemu Jerzy Suchocki trafia do Stanów Zjednoczonych, gdzie wraz z grupą koncertuje u Polonii w Chicago oraz New Jersey.

Po odejściu w 1990 roku z Lady Pank, Jerzy Suchocki rozpoczyna współpracę z Z. Sośnicką oraz z Piotrem Zanderem. Dodatkowo występuje na kabaretach Janusza Rewińskiego. Wcześniej, bo w 1990 roku na zaproszenie Urszuli i Stanisława Zybowskiego znowu wyjeżdża do USA, gdzie realizuje projekt Urszula & Jumbo.

Po powrocie do Polski, Jerzy Suchocki ponownie trafia do TVP. Dodatkowo współpracuje z warszawskimi teatrami, komponując dla nich. W 1995 roku Jerzy Suchocki komponuje melodię dla niemieckojęzycznego serialu Anna Maria. W Polsce pojawiają się jego kompozycje dla filmów Dzieje Mistrza Twardowskiego oraz Panna Nikt.

Prawdziwy sukces zagranicą, Jerzy Suchocki odbywa, komponując melodię dla serialu Berg Doctor (austriacko-niemiecki), który osiągnął niebywały sukces. W Polsce tworzy muzykę do filmu Tryumf Pana Kleksa oraz dla seriali Tygrysy Europy, Sukces, Zaginiona i Tygrysy Europy 2.

W roku 1999 Jerzy Suchocki współpracuje z Janem Kaczmarkiem przy filmach The Third Miracle i Lost Souls. Dodatkowo Jerzy Suchocki komponuje muzykę dla filmu Tajemnica Anny B, Wierność, Raport, Przybyli ułani pod okienko oraz dla serialu Dziki. Przez ten czas powstało kilka kompozycji dla dzieci.

Do dnia dzisiejszego Jerzy Suchocki komponuje dla seriali i filmów.

DyskografiaEdytuj

Jako keyboardzistaEdytuj

Udział w nagraniach albumów Urszuli:

Inne:

Jako autor melodiiEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj