FANDOM

Ewa Farna (ur. 12 sierpnia 1993) - polska piosenkarka wykonująca muzykę z pogranicza popu i rocka. Pochodzi z polskiej rodziny mieszkającej na Zaolziu (Czechy), Urodziła się w Trzyńcu, mieszka w Wędryni (obie miejscowości leżą w czeskiej części Śląska Cieszyńskiego). Śpiewa w dwóch językach: polskim i czeskim, ale deklaruje narodowość polską. Należy do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego.

Biografia Edytuj

W wieku 12 lat Ewa Farna wzięła udział w programie Szansa na sukces wygrywając odcinek - wykonała wówczas piosenkę Za młodzi, za starzy z repertuaru Ryszarda Rynkowskiego.

Piosenkarka zdobyła popularność w bardzo młodym wieku. Swoją pierwszą płytę (Měls mě vůbec rád) wydała mając zaledwie 13 lat, a wieku 18 lat miała na koncie już 6 albumów. W Polsce zdobyła popularność dzięki albumowi Cicho wydanemu z 2009 roku. Dużą popularność w Polsce zdobyła także płyta EWAKuacja, wraz z utworem o tym samym tytule.

22 maja 2012 roku Ewa Farna spowodowała wypadek drogowy. Zdarzenie miało miejsce na terytorium Czech. Według czeskiej policji była wówczas pod wpływem alkoholu. Piosenkarka przyznała, że kilka godzin przed wypadkiem spożywała alkohol, choć jako główną przyczynę wypadku wskazała przemęczenie.

W 2012 roku Ewa Farna dostała się na studia prawnicze w Warszawie. Jesienią tego samego roku piosenkarka wystąpiła w programie Bitwa na głosy jako trenerka drużyny z Sosnowca.

Dyskografia Edytuj

Ewa Farna wydała do tej pory sześć albumów: trzy po polsku i trzy w języku czeskim.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwisko Farna odmienia się tak jak przymiotnik. W dopełniaczu brzmi ono Ewy Farnej.

Linki zewnętrzne Edytuj