FANDOM

Redziny2008

DK91 w Rędzinach k. Częstochowy

Droga krajowa nr 91 - droga krajowa o przebiegu południkowym. Obecnie składa się z dwóch całkowicie odrębnych odcinków: Częstochowa - Głuchów i Rusocin - Toruń. W przyszłości droga ma pełnić funkcję drogi alternatywnej równoległej do autostrady A1.

Odcinek Częstochowa - Głuchów Edytuj

Odcinek ten zaczyna się Rondem Trzech Krzyży w Częstochowie, kończy węzłem z drogą krajową nr 1 w Głuchowie (pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Łodzią). Droga ta jest równoległa do fragmentu Gierkówki wybudowanej w latach 70. oraz do krótkiego fragmentu A1 powstałego w latach 90. Przed wybudowaniem tych dróg pełniła ona rolę fragmentu obecnej DK1.

Ważniejsze miejscowości leżące na tym odcinku to kolejno: Częstochowa, Rędziny, Kłomnice, Radomsko, Gomunice, Kamieńsk, Rozprza i Piotrków Trybunalski.

Odcinek Rusocin - Toruń Edytuj

Odcinek Rusocin - Nowe Marzy otrzymał obecną numerację 1 stycznia 2009 roku [1], w związku z oddaniem do użytku równoległego odcinka płatnej autostrady A1.

W październiku 2011 roku do użytku oddano kolejny odcinek autostrady A1. Droga krajowa nr 91 została wówczas przedłużona o odcinek Nowe Marzy - Toruń.

Wcześniej cały odcinek był fragmentem DK1, która obecnie na tym odcinku pokrywa się z autostradą.

Linki zewnętrzne Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Zarządzenie GDDKiA z dnia 2 grudnia 2008 r.